понеділок, 29 лютого 2016 р.

Тема.  Ступені порівняння прислівників


Мета: поглибити знання учнів про прислівник, його морфологічні ознаки, ознайомити із ступенями порівняння прислівників; формувати вміння утворювати і правильно вживати в мовленні прислівників вищого і найвищого ступенів порівняння;
розвивати увагу, спостережливість, логічне мислення;
виховувати в семикласників загальнолюдські цінності.

Очікувані результати: учні знають, уміють утворювати й правильно вживають у мовленні прислівники вищого й найвищого ступенів порівняння; правильно визначають прислівник в реченнях, використовують їх в усному та писемному мовленні; уміють практично застосовувати правила правопису, визначати граматичні ознаки прислівника.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал, таблиця «Ступені порівняння прислівників».   

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.
                                                                                
Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань учнів

Учитель. Діти, сьогодні на уроці ми з вами поглибимо наші знання про прислівник, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль. Давайте з вами пригадаємо все, що ми знаємо про прислівник, заповнивши паспортні дані про нього.

Завдання: з’ясувати основні питання теми .
Описание: 01

Метод мозкового штурму.
-   Що ви пам’ятаєте про прислівник?
-   Наведіть приклади прислівників.

Діти звіряють свої міркування із другим слайдом.
Описание: 02
Метод бесіди застосовуємо, щоб з’ясувати відоме з теми і те, що потрібно вивчити



ІІ. Повідомлення теми  та мети уроку

     Учні записують тему уроку, звертають увагу на те, що вони знатимуть і вмітимуть на кінець уроку.

Вправа « Очікування».
    Знаходячись біля підніжжя символічної гори досягнень, учні висловлюють свої очікування на уроці і записують їх у зошит за таким зразком: «я хочу…», «я прагну…», «я намагатимуся…». Наприкінці уроку учні дають відповіді на запитання: «Чи дістались ми до верхівки, чи досягли очікуваного».

ІІІ. Мотивація навчальної  діяльності школярів

Прочитайте та виконайте  завдання (усно)
-         Яка з вивчених вами раніше частин мови мала ступені порівняння?
-         Прикметники якої групи мають ступені порівняння?
-         До якої частини мови належать слова першого стовпчика?
-         Як утворюються ступені порівняння прикметників?
-         А як – прислівників?
Яскравий – яскравіший
Яскраво – яскравіше
Широкий – ширший
Широко – ширше
Смачний - смачніший
Смачне - смачніше

(Учні пояснюють схеми, які вони склали з теми «Ступені порівняння прикметників»).

IV. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу

Аналітичне читання.
Завдання. Прочитайте та проаналізуйте таблицю «Творення ступенів порівняння прислівників»  у підручнику  (ст. 98, впр. 355)
Описание: 27

   Деякі прислівники простої форми вищого ступеня порівняння можуть утворюватися від різних коренів. Наприклад: добре краще, погано гірше, багато більше.
   В окремих прислівниках відбувається чергування приголосних:
1) [г] + [ш] [жч] (дорого дорожче);
2) [ж] + [ш] [жч] (дуже дужче);
3) [з’] + [ш] [жч] (вузько вужче).
Окрім цього, при творенні простої форми вищого ступеня порівняння в окремих прислівниках випадають суфікси -к-, -ок- перед суфіксом -ш- (швидко швидше, широко ширше).


Робота із підручником (робота в групах).
Виконати вправи:  358(І група); 360(ІІ група); 363 (ІІІ група).

«Творчий конструктор»
Зі словами міцніше, дорожче, дужче, краще, глибше скласти речення за зразком: Планер піднявся вище за найвище дерево.

V . Закріплення вивченого матеріалу

Творча робота (твір-мініатюра).
    Складіть невеличкий твір (5-7 речень) на тему «Останні подихи зими», використовуючи  прислівники вищого і найвищого ступенів порівняння.

Тестові завдання
1.     У якому рядку не від усіх прислівників можна утворити ступені порівняння?
А  рішуче, багато, щойно, далеко;
Б  гарно, красиво, корисно, весело;
В  мало, швидко, легко, вузько;
Г  дорого, голосно, важко, просто.

2.     У якому рядку при творенні ступенів порівняння прислівників відбуваються зміни приголосних?
А  тепло, глибоко, лагідно, кисло;
Б  рідко, швидко, повільно, спокійно;
В  важко, дорого, високо, низько;
Г  різко, тихо, голосно, просто.

VІ. Підбиття підсумків уроку

«Метод мозкового штурму»
1.     Як твориться проста форма вищого ступеня порівняння прислівників?
2.     Як твориться складена форма? Наведіть приклади.
3.     Як твориться проста форма найвищого ступеня порівняння прислівників?
4.     Як твориться складена форма? Наведіть приклади.

Вправа «Очікування»
Учні дають відповіді на запитання: «Чи дістались ми до верхівки, чи досягли очікуваного».

Рефлексійна анкета
-         Які знання з теми, що вивчалась, у мене були?
-         Що я вивчив нового?
-         Що потрібно запам’ятати?
-         Які труднощі у мене виникли?
-         Як я їх подолаю?

Оцінювання учнів.
Клас ___________
Прізвище, ім’я учня _____________
Само-
оцінка
Оцінка членами групи
Критерії

Прізвище, ім’я
Оцінка
Працював найкраще (5)



Працював добре (4)



Працював посередньо (3)



Незначний внесок у роботу (2)



Майже не працював (1)




VІІ. Домашнє завдання

1.     Вивчити § 31 (с. 198 – 200), повторити § 17.

2.     Виконати вправу 364.

3.     Завдання на вибір:

а)Скласти кросворди, використовуючи прислівники.


б) Виписати із підручника української літератури 5 речень із прислівниками вищого і найвищого ступенів порівняння прислівників.

Немає коментарів:

Дописати коментар