«Міфи,
легенди.
Народні
казки»
(5 к
л а с)
Вчитель
Саванчук Л. г.
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №1
Міфи,
легенди. Народні казки
І
варіант
Початковий рівень
1. Що
таке «Зоряний Віз»?
А Візок, прикрашений зірками;
Б назва міста;
В небесне
сузір'я;
Г зоряний пил.
2. Чому,
за легендою, озеро назвали Синевірським («Як виникли Карпати»)?
А Щоб уславити воїна Синевіра;
Б бо
воно було синє-синє;
В бо воно мало синій вир;
Г сподобалась назва.
3. Чию таємницю дізнався хлопець («Про
правду і кривду»)?
А Чортів;
Б дядька;
В померлого батька;
Г пана.
Середній рівень
1.
Яку загадку загадав пан братам, які прийшли до нього ділити корову?
(«Мудра дівчина»)
2. Яку
угоду уклав батько з Охом стосовно ледачого сина? («Ох»)
3.
Назвіть персонажа казки за описом: одна нога за вухо прив'язана,
а на
одній скаче, бо коли відв'яже другу, то одним ступнем увесь світ переступить.
(«Летючий корабель»)
Достатній рівень
Виконайте одне із запропонованих завдань:
1. Охарактеризуйте
таких персонажів казки «Летючий корабель»: дурень, його друзі, цар.
2.
Що таке міф? Назвіть різновиди
міфів. Наведіть декілька прикладів міфів, які ви прочитали.
3. Обґрунтуйте, чому людина — цар природи.
(«Чому пес живе коло людини?»)
Високий рівень
Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
а) «Які магічні
здібності я хотів би мати і чому?»
б) «Мій улюблений персонаж казки «Летючий корабель».
в) «Чи завжди добро перемагає зло?»(За вивченими
казками)
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №1
Міфи, легенди. Народні казки
II варіант
Початковий рівень
1.
Чому пес вирішив, що людина — найсильніша від
усіх тварин? («Чому пес живе коло людини?»)
А
Її боявся навіть лев;
Б в неї була рушниця;
В вона
годувала інших тварин;
Г вона мала найгучніший голос.
2.
«Неопалима купина» — це:
А фортеця,
що встояла під час пожежі;
Б річ,
яку не можна спалити;
В речовина, яка може спалахнути
сама по собі;
Г ясенове листя з блідо-рожевим
суцвіттям на верхівці.
3. Що
отримав дядько від чортів? («Про правду і кривду»)
А Таємницю
нових задумів;
Б місце
на найвищій гілці;
В доброго
прочухана, щоб більше не підслуховував;
Г можливість
допомогти їм у лихих справах.
Середній рівень
1. Назвіть будь-яке із завдань, які
Маруся пропонувала пану. («Мудра дівчина»)
2. На кого
перетворював Ох парубка, щоб батько його не впізнав. («Ох»)?
3.Назвіть персонажа казки за описом: він може
одним разом з'їсти шість пар смажених волів і сорок пічок хліба.
(«Летючий корабель»)
Достатній рівень
Виконайте
одне із запропонованих завдань:
1.
Охарактеризуйте таких персонажів міфу
«Берегиня»: Сварог, Берегиня, Чорнобог.
2.
Що таке фольклор? Назвіть види фольклору.
Наведіть приклади фольклорних творів.
3.
Як, згідно з легендою, утворився «Зоряний
Віз»?
Високий рівень
Напишіть
твір-мініатюру на одну з тем:
а) «Який міф мені запам’ятався найбільше й чому?»
б) «Мій улюблений персонаж
казки “Ох”».
в) «Стародавні вірування
наших пращурів».(За вивченими міфами)
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №1
Міфи, легенди. Народні казки
1. Мара
була богинею («Берегиня»):
А ранкового
марева;
Б плодючості
та врожаю;
В добра,
радості та щастя;
Г темної ночі, хвороб та смерті.
2. Звідки береться перлина
(«Чому в морі є перли і мушлі»)?
А Виникає всередині мушлі;
Б формується
як частина коралового рифу;
В
виникає в морській
піні;
Г
з'являється на
кістках деяких риб.
3. Що почули
небіж із дядьком від усіх, кого запитали? («Про
правду і кривду»)
А Лучче
жити правдою;
Б лучче жити кривдою;
В лучче
жити по совісті;
Г лучче
жити своїм розумом.
1.
Назвіть будь-яке із завдань, які пан давав Марусі
(«Мудра дівчина»).
2. На кого
перетворювався хлопець, щоб заробити грошей для батька? («Ох»)
3. Назвіть
персонажа казки за описом: він може випити сорок сорокових кухлів води за
одним духом і сорок сорокових кухлів вина.
(«Летючий корабель»).
Виконайте
одне із запропонованих завдань:
1.
Охарактеризуйте таких персонажів казки
«Ох»: Ох, батько, син.
2.
Що таке легенда? Які спільні та відмінні
ознаки вони мають у порівнянні з казками?
3.
Яку символіку має неопалима купина для
України? («Неопалима купина»).
Напишіть
твір-мініатюру на одну з тем:
а) «Який
фольклорний твір мені сподобався найбільше?».
б) «Мій улюблений персонаж
казки “Про правду і кривду”».
в) «Що мають спільного
легенди з реальним життям?»( За вивченими
легендами)
Немає коментарів:
Дописати коментар