понеділок, 29 лютого 2016 р.

Контрольна робота «Міфи, легенди. Народні казки» (5 к л а с)



«Міфи, легенди.
Народні казки»

 (5 к л а с)






Вчитель
Саванчук  Л.  г.




                       КОНТРОЛЬНА РОБОТА №1
                  Міфи, легенди. Народні казки
                    І    варіант
                                                 Початковий рівень
1.     Що таке «Зоряний Віз»?
А   Візок, прикрашений зірками;
Б    назва міста;
В    небесне сузір'я;
 Г    зоряний пил.
2.     Чому, за легендою, озеро назвали Синевірським («Як виникли Карпати»)?
А    Щоб уславити воїна Синевіра;
Б    бо воно було синє-синє;
В    бо воно мало синій вир;
Г    сподобалась назва.
3.   Чию таємницю дізнався хлопець («Про правду і кривду»)?
А    Чортів;
Б    дядька;
В    померлого батька;
Г    пана.
Середній рівень
1. Яку загадку загадав пан братам, які прийшли до нього ділити корову? («Мудра   дівчина»)
2. Яку угоду уклав батько з Охом стосовно ледачого сина? («Ох»)
3. Назвіть персонажа казки за описом: одна нога за вухо прив'язана,
а на одній скаче, бо коли відв'яже другу, то одним ступнем увесь світ переступить. («Летючий корабель»)
Достатній рівень
Виконайте одне із запропонованих завдань:
1.      Охарактеризуйте таких персонажів казки «Летючий корабель»: дурень, його друзі, цар.
2.         Що таке міф? Назвіть різновиди міфів. Наведіть декілька при­кладів міфів, які ви прочитали.
3.   Обґрунтуйте, чому людина — цар природи. («Чому пес живе коло людини?»)
Високий рівень
Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
а)  «Які магічні здібності я хотів би мати і чому?»
б) «Мій улюблений персонаж казки «Летючий корабель».
в) «Чи завжди добро перемагає зло?»(За вивченими казками)



                       КОНТРОЛЬНА РОБОТА №1
                Міфи, легенди. Народні казки
II    варіант
Початковий рівень
1.    Чому пес вирішив, що людина — найсильніша від усіх тварин? («Чому пес живе коло людини?»)
А    Її боявся навіть лев;
Б    в неї була рушниця;
В    вона годувала інших тварин;
Г    вона мала найгучніший голос.
2.    «Неопалима купина» — це:
А    фортеця, що встояла під час пожежі;
Б    річ, яку не можна спалити;
В    речовина, яка може спалахнути сама по собі;
Г    ясенове листя з блідо-рожевим суцвіттям на верхівці.
3.    Що отримав дядько від чортів? («Про правду і кривду»)
   А    Таємницю нових задумів;
Б    місце на найвищій гілці;
В    доброго прочухана, щоб більше не підслуховував;
Г    можливість допомогти їм у лихих справах.
Середній рівень
1. Назвіть будь-яке із завдань, які Маруся пропонувала пану. («Му­дра дівчина»)
2. На кого перетворював Ох парубка, щоб батько його не впізнав. («Ох»)?
3.Назвіть персонажа казки за описом: він може одним разом з'їсти шість пар смажених волів і сорок пічок хліба. («Летючий корабель»)
Достатній рівень
Виконайте одне із запропонованих завдань:
          1.      Охарактеризуйте таких персонажів міфу «Берегиня»: Сварог, Берегиня, Чорнобог.
          2.      Що таке фольклор? Назвіть види фольклору. Наведіть приклади фольклорних творів.
          3.      Як, згідно з легендою, утворився «Зоряний Віз»?
Високий рівень
Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
а) «Який міф мені запамятався найбільше й чому?»
б) «Мій улюблений персонаж казки Ох».
в) «Стародавні вірування наших пращурів».(За вивченими міфами)




                       КОНТРОЛЬНА РОБОТА №1
                Міфи, легенди. Народні казки
III     варіант
1. Мара була богинею («Берегиня»):
А   ранкового марева;
Б   плодючості та врожаю;
В   добра, радості та щастя;
Г   темної ночі, хвороб та смерті.
2. Звідки береться перлина («Чому в морі є перли і мушлі»)?
А   Виникає всередині мушлі;
Б   формується як частина коралового рифу;
В   виникає в морській піні;
Г   з'являється на кістках деяких риб.
3.  Що почули небіж із дядьком від усіх, кого запитали? («Про прав­ду і кривду»)
А   Лучче жити правдою;
Б   лучче жити кривдою;
В    лучче жити по совісті;
Г    лучче жити своїм розумом.
1. Назвіть будь-яке із завдань, які пан давав Марусі («Мудра дівчина»).
2. На кого перетворювався хлопець, щоб заробити грошей для бать­ка? («Ох»)
3.  Назвіть персонажа казки за описом: він може випити сорок со­рокових кухлів води за одним духом і сорок сорокових кухлів вина. («Летючий корабель»).
Виконайте одне із запропонованих завдань:
1.    Охарактеризуйте таких персонажів казки «Ох»: Ох, бать­ко, син.
2.    Що таке легенда? Які спільні та відмінні ознаки вони мають у порівнянні з казками?
3.    Яку символіку має неопалима купина для України? («Неопали­ма купина»).
Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
а) «Який фольклорний твір мені сподобався найбільше?».
б) «Мій улюблений персонаж казки Про правду і кривду».
в) «Що мають спільного легенди з реальним життям?»( За вивченими легендами)




Немає коментарів:

Дописати коментар