Займенник
І варіант
► Завдання
1-8 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний.
Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.
1. На які питання відповідає займенник:
А що? де?
коли?;
Б хто?
що? який? чий? котрий? скільки?;
В хто? який? чий?;
Г що?
який? скільки?.
2.
Позначте рядок, у якому всі займенники
відмінюються, як прикметники:
А що,
абиякий, мій, будь-що, він;
Б інший, такий, твій, деякий, котрий;
В наш,
твій, я, себе, цей;
Г
хто-небудь, стільки, весь, цей, самий.
3.
Особові займенники змінюються за:
А родами,
числами;
Б числами, відмінками;
В родами, числами, відмінками;
Г родами,
числами, відмінками, мають категорію особи.
4.
Позначте рядок, у якому всі займенники
належать до одного розряду:
А він, мене, вам, тобі, своїм;
Б кожному, всім, іншого, нічийого, жодного;
В казна з ким, абихто, декому, бозна-чий, когось;
Г нічий,
нікотрого, нікому, ні з ким, будь з ким.
5.
У якому рядку всі займенники — неозначені?
А Весь,
цей, мій, ніхто, будь-який;
Б той, ніщо, абищо, її, всякий;
В хто-небудь, будь-що, абихто, хтозна-що, казна-хто;
Г такий,
сам, ваш, будь-хто, вони.
6.
Зворотний займенник не має:
А форми
місцевого відмінка;
Б форми називного відмінка;
В форми
знахідного відмінка;
Г форм
орудного і називного відмінків.
7.
Які розряди займенників утворюються від
питальних?
А
Неозначені;
Б відносні;
В особові;
Г
заперечні.
8.
У якому рядку всі слова пишуться окремо?
А
Ні/до/кого, ні/у/скількох, аби/з/чим;
Б аби/хто, ні/який, ні/в/що;
В казна/в/кого, ні/з/ким, хто/сь;
Г будь/хто, ні/скільки, ні/за/що.
►
Завдання
9 передбачає встановлення
відповідності. До кожного рядка, позначеного цифрою, потрібно дібрати
відповідник, позначений буквою.
9.
Установіть відповідність між займенником та
його розрядом:
1
тобою; А вказівний.
2
цього; Б означальний.
3
всю; В відносний.
4
собою. Г особовий.
Д зворотний.
10.
Написати твір-мініатюру на тему «За що я люблю свою школу?» , використовуючи
займенники різних розрядів.
Займенник
ІІ варіант
► Завдання
1-8 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний.
Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.
1. Займенники співвідносяться з:
А
іменником, числівником, прислівником;
Б іменником, прикметником, дієсловом;
В іменником, дієсловом, числівником;
Г іменником, числівником, прикметником.
2. Який займенник відмінюється як числівник?
А Ніякий;
Б скільки;
В комусь;
Г жодний.
3. У якому реченні
виділене слово є вказівним займенником?
А Ми тоді ще
були дітьми і, може, не одразу розуміли всю велич першої науки першого свого
вчителя (В. Кучер).
Б Скільки підросло й полетіло нас
В молодій весні, в колосистім полі,
А у тебе
знов та ж доріжка в клас,
Той же явір наш
Під
вікном у школі (А. Малишко).
В Вчителько моя, зоре світова,
Раднице
моя на Вкраїні милій (А. Малишко).
Г Минали роки, і кожен з нас усе більше і глибше
усвідомлював велику ціну знанням (В. Кучер).
4. У якому рядку
всі займенники присвійні?
А їхній, його, наш;
Б нашому, твоїй, ти;
В ваш, її, нічий;
Г весь, ваш, вашого.
5. Для чого
служать відносні займенники?
А Для творення питання;
Б для увиразнення змісту речення;
В для вирізнення предметів у мовленнєвій ситуації;
Г для поєднання частин складного речення.
6. Які займенники
в непрямих відмінках мають іншу основу, ніж у називному?
А Означальні;
Б вказівні;
В зворотній;
Г особові.
7. Укажіть, у
якому рядку всі займенники пишуться разом:
А ні/хто, де/який, аби/що, ні/котрий, хто/сь;
Б ні/для/кого, ні/який, де/що, хтозна/що, аби/хто;
В ні/скільки, ні/з/чим, де/хто, будь/що, казна/що;
Г ні/чий, будь/який, ні/від/чого, казна/хто, будь/хто.
8. Не має форми
називного відмінка займенник у рядку:
А його;
Б тебе;
В себе;
Г мене.
Завдання
9 передбачає встановлення
відповідності. До кожного рядка, позначеного цифрою, потрібно дібрати
відповідник, позначений буквою.
9. Установіть відповідність між займенником та його
розрядом:
1
свій А заперечний
2
його Б неозначений
3
хто-небудь В особовий
4
ніхто Г присвійний
Д відносний
10.
Написати твір-мініатюру на тему «За що я люблю свою школу?» , використовуючи
займенники різних розрядів.
Вдячна педагогу за надання прекрасного матеріалу . Із задоволенням скористувалася.Завдання змістовні, Цікаві та зрозумілі учням різного рівня навчальних досягнень.
ВідповістиВидалити