понеділок, 29 лютого 2016 р.

Контрольна робота "Дієприкметник" ( 7 клас)


Початковий рівень (0,5 б)

1.     Дієприкметниками є всі слова в рядку:
А вишитий, очищений, засіяний;
Б вишити, очистити, засіяти;
В вишивши, очистивши, засіявши;
 Г вишивають, очищують, засіюють.
2.     Дієприкметник виконує роль присудка в реченні:
А Цвіла приморожена осінь (П. Перебийніс).
Б Повітря насичене несказанною ніжністю (І. Сенченко).
В Стомлене сонце сіло спочити (О. Довгоп ’ят).
 Г Ніжить вухо притишена музика (О. Сенчик).
3. Пасивний дієприкметник ужито в реченні:
А Краси земної зміст у слові був розкритий (Л. Вишеславський).
Б О рідне слово, що без тебе я? Німий жебрак, старцюючий бродяга...
(Д. Павличко).
В Сонце встало й оглядало світ палаючим оком (М. Коцюбинський).
Г Куди, машино, так біжиш у вечірній сині посивілій? (П. Тичина).
4.     Дієприкметниковий зворот не треба виділяти комами в реченні (розділові знаки пропущено):
А Ще спить земля укутана снігами (Д. Луценко).
 Б Стоїть налитий синню день (М. Палієнко).
В Мені ще й досі сниться берег залитий сонячним огнем (В. Сосюра).
Г Чудово блищало небо засіяне зорями (І. Нечуй-Левицький).
5.     Усі дієприкметники з не пишуться разом у рядку:
А не/зорана земля, не/зорана хазяїном земля, не/засіяне поле;
Б не/витрачена сила, не/витрачена юнаком сила, не/политі квіти;
 В не/закінчений портрет, не/кований кінь, не/закін­чений вчасно портрет;
Г не/завершена робота, не/виконане завдання, не/помічена помилка.

6.     Визначте рядок, у якому в усіх словах пишемо н:
А написа…ий, сказа...ий, зробле…ий;
Б повнозвуч...ий, добір...ий, тума...ий;
В населе...ий, утворе...ий, несказа...ий;
 Г неспромог…ий, недійсне...ий, незліче…ий.

Середній рівень(1,5 б)

7.     Утворіть:
а)        активні дієприкметники минулого часу від дієслів почорніти, постаріти, просвітліти;
б)        пасивні дієприкметники минулого часу від дієслів почати, перетерти, сформулювати.

Достатній рівень (2 б)

8. На місці крапок уставте пропущені букви. Визначте безособові дієслівні форми на -но, -то, з’ясуйте їх синтаксичну роль, підкресліть їх як члени речення.
1. Вже заволоч...но с...рпанком сіреньке небо (Леся Українка).
2. Дивне місто проти сонця! Всі взолоч…но віконця! (П. Тичина).
3. Небо н...зміряне всипано зорями (М. Старицький).
4. В...чірню сизу даль узором срібним куто (Є. Маланюк).

Високий рівень (4 б)

9.     Складіть два прості ускладнені речення, використавши дієприкметникові звороти що стоять до і після означуваного слова.

10.      Дайте відповіді на запитання , уживаючи дієприкметникові звороти, утворені з поданих у дужках речень.

Які сади милують око? (Сади пишно розквітли).
До якого села ми під’їжджаємо? (Село любовно оспівав поет)




В а р і а н т   ІІ

Початковий рівень (0,5 б)

1.       Дієприкметниками є всі слова в рядку:
А стираючи, написавши, зрізавши;
Б стирати, написати, зрізати;
В стертий, написаний, зрізаний;
Г стирають, напишуть, зріжуть.
2.       Дієприкметник виконує роль означення в ре­ченні:
А Цвіла приморожена осінь (П. Перебийніс).
Б Повітря насичене несказанною ніжністю (І. Сенченко).
В Тут руками прадідів зігріта кожна грудка рідної землі (О. Лупій).
Г Т дитинства я закохана в слова (В. Малишко).
3.       Активний дієприкметник ужито в реченні:
А З рідною мовою пов’язані найдорожчі спогади про перше слово, почуте в колисці з материних уст (Б. Антоненко-Давидович).
Б Тополя шепоче у вікна відчинені (Г. Кириченко).
В Я розпитаю про листя, опале в осіннім саду (І. Коваленко).
Г Тополі розтріпані потяглися до сонця (Б. Харчук).
4.       Дієприкметниковий зворот треба виділяти комами в реченні (розділові знаки пропущено):
А Широке рівне плесо віддзеркалювало срібні кучері залитих сяєвом хмар (В. Нестойко).
Б Сумно на небі повитому в хмари (Дніпрова Чайка).
В Сниться вночі мені зорями вишите небо (Г. Ки­риченко).
Г 3 золота зіткане сяєво ллється (М. Рильський).
5.       Усі дієприкметники з не пишуться окремо в рядку:
А машина не/застрахована, не/застрахована машина, не/застрахована в агентстві машина;
Б не/обдуманий вчинок хлопця, не/обдуманий хлоп­цем вчинок, не/перевірений твір учня;
В не/підробний підпис керівника, своєчасно не/завер­шена розмова, не/завершена розмова однокласників;
Г розмова старшокласників не/завершена, не/витра­чена юнаком сила, портрет не/закінчений.
6.       Визначте рядок, у якому в усіх словах пишемо н:
А суко...ий, захід...ий, механіч...ий;
Б викона…ий, занесе...ий, скоше...ий ;
В захище...ий, ново обра…ий, несказа...ий ;
Г теплообмін…ий, худож…ій, соло…ий.

Середній рівень(1,5 б)

7. Утворіть:
а)       активні дієприкметники теперішнього часу від дієслів червоніють, жевріють, зростають;
б)пасивні дієприкметники минулого часу від дієслів перебити, вимовити, забути.

Достатній рівень (2 б)

8.                На місці крапок уставте пропущені букви. Визначте безособові дієслівні форми на -но, -то, з ’ясуйте їх синтаксичну роль, підкресліть їх як члени речення.

Високий рівень (4 б)

9.            Дайте відповіді на запитання, уживаючи дієприкметникові звороти, утворені з поданих у дужках речень.
Які верхів'я тополь видніються здалеку? (Верхів'я тополь позолотило щедре весняне сонце). Який став ми побачили праворуч? (Став заріс очеретом).
10. Складіть два прості ускладнені речення, використавши дієприкметникові звороти, що стоять до і після означуваного слова.

Немає коментарів:

Дописати коментар